Długopole-Zdrój – Przełęcz Spalona (szlak czerwony)

Na trasę tej wycieczki wyruszamy ze stacji kolejowej w Długopolu-Zdroju. Przed budynkiem stacyjnym odszukujemy szlak czerwony, którym kierujemy się łagodnie w dół asfaltową wąską drogą. Przechodzimy przez mostek na Nysie Kłodzkiej i wchodzimy na ul. Zdrojową, którą w prawo do centrum uzdrowiska. Po lewej Park Zdrojowy z odnowioną pijalnią, po prawej Zakład Przyrodoleczniczy „Karol”, za […]
Czytaj dalej…

Niemojów – Solna Jama (szlak czarny)

Na trasę tej wycieczki wyruszamy z „centrum” Niemojowa. Naprzeciw Zajazdu „Gościniec” znajduje się pole biwakowe, przy którym ustawiono drogowskaz turystyczny. Zgodnie z tabliczkami: [szlak zielony: Boboszów 4 h, Kamieńczyk 2.30 h; szlak czarny: Różanka 2.45 h, Solna Jama 2 h; szlak żółty: Bartošovice (rozc.) 1 km]. Wybieramy kolor czarny, którym będziemy się kierować do końca […]

Międzylesie – Przełęcz Międzyleska (szlak żółty)

Na trasę tej wycieczki wyruszamy z dworca kolejowego w Międzylesiu. Po wyjściu z budynku, z przeciwległej strony placu przed dworcem, mamy piękny widok na miasto oraz Masyw Śnieżnika. Po prawej stronie tablica z mapą atrakcji Międzylesia. Stąd: [szlak żółty: centrum ¼ h, Sikornik ¾ h, Boboszów 2 h, Kamieńczyk (dawne przejście graniczne) 2 h]. Od […]