Ruskie pierogi w „Jagodnej”

Pierogi ruskie serwowane w schronisku „Jagodna” na Przełęczy Spalonej, już od wielu lat cieszą się zasłużoną sławą. Zmieniają się dzierżawcy, zmienia się otoczenie, lecz tamtejsze pierogi zawsze są przepyszne. Zwiedzając pieszo, na rowerze, na nartach lub samochodem Góry Bystrzyckie, warto wstąpić do schroniska na „ruskie”. Polecamy!
Czytaj dalej…

Długopole-Zdrój – Przełęcz Spalona (szlak czerwony)

Na trasę tej wycieczki wyruszamy ze stacji kolejowej w Długopolu-Zdroju. Przed budynkiem stacyjnym odszukujemy szlak czerwony, którym kierujemy się łagodnie w dół asfaltową wąską drogą. Przechodzimy przez mostek na Nysie Kłodzkiej i wchodzimy na ul. Zdrojową, którą w prawo do centrum uzdrowiska. Po lewej Park Zdrojowy z odnowioną pijalnią, po prawej Zakład Przyrodoleczniczy „Karol”, za […]

Schronisko „Jagodna”: nowi dzierżawcy

Od kwietnia 2012 r. schronisko „Jagodna” ma nowych gospodarzy. Dotychczasowy dzierżawca nie wytrzymał obciążeń finansowych narzuconych przez PTTK i po czterech latach działalności zrezygnował z prowadzenia obiektu. Nowi dzierżawcy formalnie gospodarzą tutaj od 20 kwietnia br. Pewne doświadczenie już mają – szlify zdobywali w Srebrnej Górze. Do schroniska zajrzeliśmy w sobotę 21 kwietnia. Noclegi są […]